środa, 9 maja 2012

Duszona karkówka z suszonymi pomidorami

Babcia Bożenka dała paczkę zamrożonych kopytek i kawał zamrożonej karkówki i był już początek obiadu... trzeba było tylko wymyślić co dalej...
Więc ją udusiłam w sosie...


Składniki na obiad dla 4 osób:

  • kawał karkówki
  • cebula
  • czosnek 
  • suszone pomidory
  • szklanka białego wina
  • listki laurowe
  • mała garstka zielonego pieprzu
  • łyżka pasty tahini (ja używam firmy Durra)
  • 1/3 puszki mleka kokosowego
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki mąki
  • olej do podsmażenia

Dodatki:

  • kopytka od Babci Bożenki
  • mieszanka sałat z winegretem posypana prażonym słonecznikiem

(tym razem do winegreta zamiast cytryny dałam soku wyciśniętego z grejfruta)


Karkówkę pokroić na kotlety, poodkrawać tłuste kawałki, lekko stłuc, posolić, popieprzyć, oprószyć delikatnie mąką, podsmażyć i ułożyć w garnku.
Zalać winem, obłożyć cebulą pokrojoną w plasterki, i czosnkiem też w plasterki, dać listki, pieprz, pomidory i dusić... Ja dusiłam niecałą godzinę.
W tzw. międzyczasie podlewać wodą.
I na zakończenie dodać tahini i mleko, zamieszać, pogotować 1 minutę i podawać.
Smacznego!


A na drugi dzień można też podać z ziemniakami :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...