piątek, 27 lipca 2012

Chrupiąca owsiana kruszonka z owocami


Poniższy przepis pochodzi z książki "Smacznego! Sposób na małego niejadka" Catherine Atkinson, wydanej przez wydawnictwo Publicat.


Przepis poddałam niewielkim modyfikacjom - zamiast mąki razowej użyłam pełnoziarnistej Lubelli, nie miałam płatków owsianych, więc dałam jęczmienne, zmniejszyłam ilość cukru (jak to mam w zwyczaju), dodałam banana i ponieważ jestem leniem, nie obralam ze skórki orzechów laskowych... poza tym było jak w oryginale...


Poniżej podaję mój zmodyfikowany przepis.


Składniki na 4 porcje:

  • 8 moreli
  • 1 banan
  • szczypta cynamonu
  • duża garść orzechów laskowych
  • 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki płatków jęczmiennych
  • 4 łyżki margaryny 
  • 4 łyżki cukru muscovado
  • do podania - jogurt grecki i odrobina miodu


Morele przekrojone na pół (oczywiście bez pestki) ułożyłam w naczyniu do zapiekania, pokroiłam banana, posypałam owoce 1 łyżką cukru i cynamonem.




Z mąki, pozostałego cukru, płatków i margaryny zrobiłam kruszonkę, dodałam orzechy, kilka obrałam ze skórki, ale resztę wrzuciłam ze skórką...




Owoce posypałam kruszonką i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 35 minut.




Deser podałam ciepły z jogurtem i odrobiną miodu.





1 komentarz:

  1. Świetny przepis! Tylko mąka razowa = pełnoziarnista :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...