piątek, 6 lipca 2012

Mus rabarbarowy z imbirem, podany z gałką sorbetu truskawkowego


Tym razem Mój Mężczyzna, który nienawidzi rabarbaru mnie zawiódł i nie zjadł... rabarbaru było za dużo... w cieście drożdżowym się udało, w musie rabarbarowo-truskawkowym też, a tutaj już nie... trudno, zjadłam sama... ale mam przynajmniej dowód na to, że moje zmagania kulinarne są obiektywnie oceniane i wszystkie pochwały uzasadnione :D

Zatem przedstawiam deser dla prawdziwych miłośników rabarbaru...

Składniki na 2 porcje:
  • 2 gałązki rabarbaru
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki wody
  • 2 cm imbiru (można dać mniej :)
  • 1/3 szklanki śmietanki
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 2 gałki sorbetu truskawkowego (u mnie Grycan)
  • mięta do dekoracji

Rabarbar obrać, pokroić na centymetrowe kawałki, imbir zetrzeć na tarce i dodać do rabarbaru, zalać wodą, posypać cukrem (albo odwrotnie...), pogotować ok 15 minut, wystudzić, zmiksować z zimną śmietanką.
Żelatynę rozpuścić w 3-4 łyżkach wrzątku, dodać do musu.
Mus nałożyć do pucharków i wstawić do lodówki na 4 godziny.
Podawać z gałką sorbetu i listką mięty do dekoracji.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...