czwartek, 5 lipca 2012

O tym jak bób poradził sobie z krewetką, czyli linguine z bobem, krewetkami i czosnkiem niedźwiedzim



Kupiłam kilogram bobu, zrobiłam jedną sałatkę, potem drugą... a że uwielbiamy makarony, musiałam spróbować z makaronem... naturalnie kojarzył mi się boczek wędzony jako idealny dodatek, ale coś mnie podkusiło i dodałam krewetki... i udało się! danie okazalo się mega przepyszne :)
Serdecznie zachęcam Was do spróbowania.
Dodałam też suszonego czosnku niedźwiedziego przywiezionego z krótkich wakacji na Podlasiu, ale spokojnie możecie go zastąpić posiekaną natką pietruszki, a w zamian za to dodać więcej czosnku w ząbkach, o ile lubicie oczywiście :)


Składniki dla 2 osób:

  • 200 g linguine
  • 16-20 krewetek tygrysich
  • szklanka ugotowanego i obranego bobu
  • cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 6 łyżek oliwy z oliwek Monini
  • 1 łyżka masła
  • łyżka suszonego czosnku niedźwiedziego
  • sól, pieprz do smaku
Makaron gotować według przepisu a w tym czasie... na patelni podsmażyć posiekaną cebulę i czosnek na połowie oliwy z masłem, wrzucić na krótko krewetki i bób, chwilę podsmażyć, posolić, popieprzyć i dodać do odcedzonego makaronu. Wymieszać i nakładać na talerze.
Jeżeli dajecie czosnku niedźwiedziego - dodajcie go na patelnię po wrzuceniu krewetek i bobu, jeżeli - natki - dodajcie do garnka, w którym mieszacie sos z makaronem.
Makaron na talerzach polać pozostałą oliwą.


Smacznego!




Przepis bierze udział w akcjach kulinarnych - Z oliwą z oliwek można... i Warzywa strączkowe-edycja letnia - tutaj zaproszenie do akcji.

2 komentarze:

  1. oryginalnie! ciekawie ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Pochwała z ust bardziej doświadczonej koleżanki po fachu cieszy w dwójnasób :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...