niedziela, 29 lipca 2012

Polędwiczka wieprzowa owinięta w szynkę szwarcwaldzką pieczona z morelami i pomidorkami koktajlowymi


Przepis zainspirowany książką Jamiego, z tą różnicą, że Jamie piekł polędwiczki na rabarbarze, mięso obłożył listkami szałwii i użył szynki parmeńskiej a ja miałam morele, nie miałam szałwii i kupiłam niedawno szynkę szwarcwaldzką w Lidlu :)


Składniki dla 4 osób:

  • 1 duża polędwiczka wieprzowa lub 2 mniejsze
  • 8 plasterków szynki szwarcwaldzkiej, parmeńskiej lub innej podobnej
  • kilka moreli
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • łyżka oliwy z oliwek
  • do posmarowania mięsa - oliwa z oliwek, sól, pieprz, suszona papryka, chili i odrobina musztardy kieleckiej grillowej


Polędwiczki umyć, osuszyć, nasmarować i odstawić do lodówki na minimum godzinę.
Po tym czasie owinąć je szynką, obłożyć morelami i pomidorkami, skropić oliwą i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.
Ja za radą Jamiego, przykryłam je zmiętym i delikatnie zmoczonym papierem do pieczenia i piekłam tak 15 minut a potem 10 po odkryciu do zrumienienia.
Jeżeli ktoś nie lubi kwaśnych moreli, może całość delikatnie polać miodem przed pieczeniem.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...