poniedziałek, 8 października 2012

Pomidorówka ze świeżych pomidorów


W poniedziałek po niedzieli zostaje nam jeszcze pół gara rosołu (jak ugotować prawdziwy rosół poczytacie TUTAJ), więc trzeba na jego bazie przyrządzić jakąś zupkę, a że sezon na pomidory w pełni, korzystajmy póki jeszcze mają smak.

Składniki dla 4 osób:

  • litr rosołu
  • warzywa z rosołu
  • słoik przecieru własnej produkcji lub 1 kg pomidorów
  • ryż do podania
  • śmietana do dekoracji

Ja mam pełną półkę przecieru (przeczytaj jak zrobić przecier TUTAJ), więc mi poszło z zupką błyskawicznie - do rosołu wlałam przecier, trochę pogotowałam, zmiksowałam z warzywami, nagotowałam ryżu i już! Zupka gotowa...

A tym co nie mają przecieru pomidorowego pozostaje ugotowanie w osobnym garnku pomidorów, przetarcie ich, dodanie do zupki itd... Jak nie macie przecieraka, albo Wam się poprostu nie chce i nie macie zbyt dużo czasu na długie gotowanie pomidorów, obierzcie je ze skórki (na pomidorowej skórce wycinamy krzyżyk, wrzucamy pomidora na chwilę do wrzątku, potem do zimnej wody i zdejmujemy skórki), wydrążcie środki i pogotujcie je do rozgotowania bezpośrednio w rosole, potem zmiksujcie itd...

U mnie pomidorówka najlepiej smakuje z ryżem i kluskami lanymi, Wy podajcie z tym co lubicie :)

Smacznego!


2 komentarze:

  1. och, pomidorowa z ryżem, jak u babci. :) u mnie w domu zawsze z makaronem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też często z makaronem, ale akurat dzień wcześniej był rosół z makaronem :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...