poniedziałek, 22 października 2012

Szarlotka na szybko, czyli szarlotka sypana


Mega szybkie ciasto do zrobienia, żadnego zagniatania, brudzenia rąk, wystarczy pomieszać suche składniki, wsypać do tortownicy, wyłożyć jabłka a na koniec dodać masło i już... samo się piecze...
Przepis zaczerpnięty z bloga Śladami Słodkiej Babeczki - TUTAJ oryginalny przepis.

Składniki na tortownicę 28 cm:

  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 szkalnki kaszy manny
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 g zimnego masła
  • 1,5 kg jabłek
  • łyżka cynamonu
  • 3 łyżki cukru do jabłek (albo wcale jak jabłka są słodkie)

Wymieszać w misce suche składniki. Jabłka umyć, obrać, starkować na tarce o grubych otworach i wymieszać z cukrem (o ile dajemy) i cynamonem. Do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą tortownicy wysypać 1/3 "ciasta", wyłożyć połowę jabłek, drugą część masy, jabłka i na koniec "ciasto". Bardzo zimne masło, najlepiej zmrożone starkować i wyłożyć na cieście.
Ja tutaj popełniłam błąd, bo nie chciało mi się wcześniej mrozić masła, więc je tylko pokroiłam na malutkie kawałeczki i musiałam podczas pieczenia nakłuwać ciasto (widać tego efekty na zdjęciach), żeby tłuszcz wsiąknął do środka i związał porządnie wszystkie suche składniki.
Na szczęście ciasto upiekło się znakomicie i będzie nieraz powtarzane :)
Oczywiście piec w temperaturze 180 stopni przez ok. godzinę aż do zrumienienia wierzchu.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Tak smakowicie wygląda, idę do kuchni włożyć masło do zamrażalnika:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...