środa, 14 listopada 2012

Sałatka z pieczonej dyni Hokkaido


Dynia Hokkaido jest mega twarda, więc nie radzę jej kroić... oczywiście da się, ale męka z tym jest okrutna... dlatego najlepiej jest ją upiec... po co się męczyć?

Ja swoją malutką dyńkę wymyłam i włożyłam do piekarnika nagrzango na 180 stopni na 45 minut, jak ktoś woli twardszą, może na krócej. Dynię wyjęłam, ostudziłam na tyle, żeby można ją było dotykać, przekroiłam na pół, wydrążyłam miąższ z pestkami (pestki można oczyścić i wysuszyć, ale u mnie nikt by ich nie tknął, więc tego nie robię), pokroiłam na kawałki mniej więcej 1x2 cm, UWAGA - bez obierania!!!! skórka mięknie podczas pieczenia :)
Kawałki dyni ułożyłam w misce, skropiłam oliwą z oliwek, sosem sojowym, kremowym balsamico pepperocino, posypałam starkowanym parmezanem i garścią podprażonych pestek słonecznika.

I już :)

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...