poniedziałek, 3 grudnia 2012

Pulpeciki z dorsza, ryż i surówka z marchewki, czyli taki sobie zwykły obiadek...


Jak podać dziecku rybę, żeby się od razu nie krzywiło, że ryba? Wystarczy zrobić pulpeciki!
Ja nauczyłam się je przyrządzać na warsztatach z polska-gotuje i lekko je zmodyfikowałam, oto przepis:

Składniki na 4 osoby:


  • 1/2 kg mrożonego dorsza
  • 1 papryka czerwona
  • 2 ząbki czosnku
  • mała cebulka lub szalotka
  • 1 jajko
  • czerstwa kajzerka
  • garść posiekanej natki
  • sól, pieprz do smaku
  • odrobina mąki


Zamrożoną rybę owinęłam w pergamin i włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na jakieś 20 minut, sprawdzajcie czy starczy, bo może wystarczy 15 minut.
Rybę delikatnie ostudziłam, włożyłam do miski, rozgniotłam widelcem, dorzuciłam jajko, namoczoną i odciśniętą z nadmiaru wody bułkę, pokrojoną drobniutko paprykę (u mnie w domu papryka jest jedzona zazwyczaj bez skóry, więc wcześniej upiekłam ją razem z dorszem w piekarniku, żeby zdjąć łatwo skórę), drobno pokrojoną cebulkę i czosnek, natkę oraz sól i pieprz do smaku. Wyrobiłam masę, wstawiłam ją na godzinę do lodówki a potem uformowałam z niej pulpeciki. Obtoczyłam je w mące i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut.
Podałam, jak na zdjęciu, z ryżem dzikim i surówką z marchewki z jabłkiem.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...