wtorek, 29 stycznia 2013

Sernik, śliwka, czekolada...


Był sernik z mandarynkami, to może by tak zrobić ze śliwkami? Jak pomyślała tak zrobiła... i dołożyła jeszcze czekoladę...

Składniki na tortownicę 26 cm:



  • 60 dag białego sera do serników (użyłam Piątnicy)
  • czekolada nadziewana, ja użyłam nadziewanej śliwką z edycji świątecznej Wedla
  • spora garść suszonych śliwek kalifornijskich
  • 3 jajka
  • 1 cukier waniliowy
  • 10 dag masła (jeżeli używacie innego sera, do Piątnicy nie potrzeba)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki śmietany 36%
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • opakowanie ciasteczek oblanych czekoladą, ja miałam niepełne opakowanie, więc dorzuciłam jeszcze pierniczków
  • do dekoracji użyłam pół opakowania czekoladowej kuwertury z Lidla


Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Na jej dnie ułożyć rozdrobnione ciasteczka.
Jajka utrzeć z cukrem na białą puszystą masę, wciąż ucierając dodawać po kolei ser, śmietanę, miękkie masło, cukier waniliowy, mąkę. Masę wlać delikatnie do tortownicy uważając, żeby nie zniszczyć warstwy ciasteczek. Na wierzchu poukładać cząstki czekolady na przemian ze śliwkami i lekko wcisnąć w ciasto.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni przez 75 minut, ostudzić w otwartym piekarniku.
Po ostudzeniu udekorować rozpuszczoną czekoladą.

Smacznego!







9 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...