piątek, 22 listopada 2013

Gęsie uda pieczone z gruszką i żurawiną


Składniki dla 4 osób:

  • 4 gęsie nogi
  • 4 twarde gruszki
  • pół szklanki świeżej lub suszonej żurawiny
  • kieliszek porto
  • sól, pieprz
  • 3 łyżki majeranku


Udka umyłam, wysuszyłam, natarłam porządnie solą, pieprzem i majerankiem i zamknęłam w szczelnym naczyniu na noc. Następnego dnia ułożyłam nogi skórą do dołu w brytfance, obłożyłam dwoma gruszkami pokrojonymi w ósemki (bez obierania), posypałam żurawiną, polałam porto i wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 100 stopni. Po 3 godzinach pieczenia dołożyłam kolejne 2 gruszki pokrojone na ósemki i piekłam kolejne 30 minut. Później otworzyłam brytfankę, nogi obróciłam skórą do góry i zwiększyłam temperaturę do 140 stopni. Piekłam 30 minut do zarumienienia skórki.

Smacznego!




1 komentarz:

  1. Dziękuję za dołączenie przepisu do mojej akcji kulinarnej! Pozdrawiam z Doliny smaków!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...