niedziela, 25 stycznia 2015

Befsztyki a' la Lindstroem, czyli mielone z burakami


Kuchnia skandynawska nie jest zbyt popularna u nas, w zasadzie kojarzy się jedynie z kotbularami podawanymi w Ikea. A szkoda, bo kryje w sobie wiele ciekawych przepisów jak chociażby Biff a'la Lindstroem, czyli befsztyki a'la Lindstroem, co po naszemu oznacza mielone z burakami :)
W oryginale jest sama wołowina, ja wymieszałam wołowinę z wieprzowiną.


Składniki dla 4 osób:

  • 1/2 kg mięsa mielonego (wieprzowo - wołowe)
  • 2 upieczone lub ugotowane w łupinie buraki
  • łyżka kaparów
  • 1 duża cebula
  • łyżka masła klarowanego
  • 1/2 suchej kajzerki
  • sól, pieprz do smaku

W misce wymieszałam mięso, buraki starte na tarce o grubych oczkach, posiekane kapary, cebulę drobno pokrojoną i podsmażoną na maśle, bułkę uprzednio namoczoną i odciśniętą z nadmiaru wody. Masę dokładnie wyrobiłam, posoliłam i popieprzyłam do smaku. Uformowałam nieduże płaskie kotleciki maczając ręce w zimnej wodzie, żeby się nie kleiły :)
Befsztyki powinno się zgrillować, ja swoje upiekłam w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 20 minut.
Podałam z żurawiną własnej produkcji według TEGO przepisu.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...