czwartek, 22 stycznia 2015

"Smak curry" - paneer w warzywnym łagodnym curry i aloo tikki


"Smak curry", ależ ja miałam ochotę na ten film, nie zdecydowałam się na oglądanie w kinie, jakoś nie wyobrażałam go sobie w towarzystwie smrodu kinowego jedzenia… poczekałam i obejrzałam go w domu… ale najpierw zjadłam curry...



 Składniki dla 2 osób:


  • łyżka masła ghee (możecie dać klarowane)
  • duża cebula
  • mała cukinia
  • kilka różyczek kalafiora
  • pół szklanki soczewicy
  • ok. 15 dag sera paneer (można go z powodzeniem zastąpić zwartym serem szopskim)
  • sos Mild Curry Patak's (cebula, rodzynki, czerwona papryka, pomidory, mleczko kokosowe, indyjskie przyprawy)
  • spora garść kolendry


Na maśle podsmażyłam grubo pokrojoną cebulę, po chwili dodałam takiej samej wielkości kostki cukinii, różyczki kalafiora, podsmażyłam chwilę, dodałam sos, poddusiłam jakieś 5 minut, dodałam soczewicę (dałam z puszki) i pokrojony w kostkę paneer i po 2 minutach danie było gotowe. Przed podaniem posypałam szczodrze porwaną kolendrą.
Paneer jest serem praktycznie niemożliwym do kupienia w Polsce, można go zrobić samemu lub zastąpić zwartym serem owczo-kozim tzw. szopskim. Można go przed dodaniem do sosu podsmażyć na maśle na rumiano.

Curry podałam z ziemniaczano-soczewicowymi kotlecikami aloo tikki, które przygotowałam w następujący sposób:
szklankę puree ziemniaczanego wymieszałam ze szklanką soczewicy, jajkiem, 2 łyżeczkami garam masala (ja dałam pastę Patak's, można dać sproszkowanej), 3 łyżkami mąki kukurydzianej, uformowałam kotleciki i upiekłam je w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 20 minut.

Ponieważ wyszły dosyć ostre, podałam je z gęstym jogurtem wymieszanym z porwaną kolendrą i łyżką sosu Mild Curry Patak's.

O samym filmie i przygotowaniu sera paneer w domu opowiem Wam w osobnym poście, ale pamiętajcie o haśle filmu, które idealnie oddaje ideę mojego bloga - miłość to najlepsza przyprawa, bo w końcu co w sercu to na języku...





A teraz zdradzę Wam jak "zdobyłam" film - otóż trwa obecnie promocja producenta indyjskich sosów, do każdego zakupionego sosu otrzymujemy kod na obejrzenie filmu, szczegóły na stronie - http://www.pataks.pl/promocja, a w skrócie wygląda to tak:

Kupujesz sos, wypełniasz formularz na stronie www:


Dostajesz mailem kod:


Wchodzisz na podaną stronę, wybierasz film i oglądasz film (masz na to 24 h):


Smacznego oglądania!


zBLOGowani.pl

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...