wtorek, 3 lutego 2015

Aeblekage - duńska szarlotka bez pieczenia


Deser ten nazywany jest również duńską szarlotką lub duńskimi triflami. Jest niezwykle prosty w wykonaniu, mało słodki, ja go dodatkowo wzbogaciłam aromatycznymi przyprawami - kardamonem, cynamonem i wanilią.


Składniki na 4 porcje:

  • 4 duże jabłka 
  • 2 - 3 łyżki cukru
  • 100 g biszkoptów
  • 3 łyżki masła
  • szklanka zimnej śmietanki kremówki
  • opakowanie cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
  • opakowanie cynamonu
  • 2 łyżeczki kardamonu mielonego


Jabłka umyłam, obrałam, wykroiłam gniazda nasienne i pokroiłam w drobną kostkę. W garnku udusiłam je z odrobiną wody, cukrem, 2 łyżeczkami kardamonu i 2 łyżeczkami cynamonu. Jabłka dusiły się ok. 15 minut. W tym czasie zmiksowałam biszkopty na kaszkę. Na patelni rozgrzałam masło, dodałam zmiksowane biszkopty, resztę cynamonu i smażyłam często mieszając aż do zrumienienia biszkoptów. Po ostudzeniu nakładałam naprzemiennie jabłka i biszkopty w szklankach. Wykończyłam śmietaną ubitą z cukrem waniliowym z prawdziwą wanilią. 

Smacznego!






1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...