środa, 25 lutego 2015

Gulasz z gęsich żołądków z winem i leśnymi grzybami


Po niewątpliwym sukcesie gęsich żołądków podanych jako gęsie pipki według TEGO przepisu, postanowiłam spróbować z innym przepisem i… również okazały się sukcesem...



Składniki dla 4 osób:


  • 60 - 80 dag gęsich żołądków
  • szklanka czerwonego wina
  • szklanka suszonych grzybów
  • 2 duże cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 - 3 łyżki mąki
  • 2 łyżki klarowanego masła
  • gałązka rozmarynu 
  • sól, pieprz do smaku


Grzyby namoczyłam w ciepłej wodzie na godzinę. Żołądki umyłam, obrałam z błonek i pokroiłam na ćwiartki, a następnie obtoczyłam je w mące i obsmażyłam na maśle. Do garnka wrzuciłam podsmażone żołądki, cebulę pokrojoną w piórka, czosnek w plasterkach, zalałam winem i pogotowałam kilka minut., żeby alkohol odparował. Dodałam grzyby razem z wodą, w której się moczyły oraz rozmaryn. Żołądki gotowałam do miękkości, czyli ok. 45 minut. Doprawiłam solą i pieprzem. Podałam z puree ziemniaczanym.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...