środa, 8 lipca 2015

Mule po marynarsku


Mule, czyli niewielkie małże zwane też omułkami jadalnymi doskonale komponują się z białym winem i nie wymagają długiego gotowania. Są idealne na letnią kolację we dwoje...


Składniki na kolację dla 2 osób:

  • 1 kg świeżych muli
  • 2 średnie cebule
  • szklanka białego wytrawnego wina
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • gałązka świeżego tymianku
  • solidna garść posiekanej natki pietruszki

Zaczynamy od porządnego wyczyszczenia muli - wyrzucamy muszle otwarte (wcześniej należy muszlę popukać, jeżeli nie reaguje to znaczy, że jest martwa i należy ją wyrzucić), porządnie przepłukujemy muszle pod chłodną bieżącą wodą (nie można ich moczyć bo się pootwierają), nożykiem usuwamy wszelkie narośla i niepotrzebne elementy i mule są gotowe do przyrządzania!

W dużym, szerokim garnku na maśle zeszkliłam drobno posiekaną cebulkę, dodałam wino, doprowadziłam do wrzenia i wrzuciłam mule wraz z gałązką tymianku. Gotowały się 5 minut pod przykryciem. Garnkiem ze 2 razy potrząsnęłam, żeby wszystkie muszle miały szansę się otworzyć.
Mule podałam obficie pospane natką pietruszki, ze świeżą bagietką i kieliszkiem białego wina.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...